MW-Tips: 2011-05-17

by Markus Welin on 17 maj, 2011

in MW-Tips

The 7 Biggest Fan Page Marketing Mistakes
All Facebook kommer ofta med bra input, men den här artikeln är nog den bästa jag läst där på länge. Konkreta och utförliga tips, snyggt paketerade med statistik och pedagogiska modeller. Passar bra för såväl nybörjaren som experten. Läs!

Få mig att undra, så får du mig
Daniel Kjellsson om en av de viktigaste mekanismer som kan få oss att skapa Youtube-fenomen, med Evan Longorias superreflexer som exempel. Angående vem som ligger bakom så har vi samma, högst troliga teori: Gillette (se likheten med ett tidigare Roger Federer-klipp, samt hur Gillette-reklam skymtar förbi i bakgrunden av Baseball-klippet).

Etnisk enfald bland svenska kolumnister
Trist statistik. Här har våra svenska tidningar lite att jobba på.

PR Firm Kills Innocent Child
Enligt uppgifterna i artikeln så ska den vara från 1996, men The Onion twittrade i alla fall ut den ganska nyligen. Ganska grym humor, men rätt så kul ändå.

What Apple Can Teach You About PR
Intressant vinkel på Apples och Steve Jobs något speciella kommunikationshantering. Funkar det bara för världens starkaste varumärke? Möjligtvis. Men de två punkter som Rosanna M. Fiske lyfter fram känns ändå relevanta i sammanhanget; det finns inte en modell som passar alla, och man bör aldrig underskatta värdet av hur de anställdas roll som goda ambassadörer och förmedlare av en framgångsrik bild av företaget.

  • http://danielkjellsson.com Daniel Kjellsson

    Tack, Welin!

Previous post:

Next post: