Hela listan: Webbtalangerna 2010
Internetworlds lista över de skarpaste webbentreprenörerna 2010. Sparar den för att gå igenom hela när jag har mycket tid över.
Hon gör sin egen reklamkampanj
Bra och intressant initiativ. Bilden reklam i den här genren vanligtvis målar upp är ju den av en fejkvärld. Det är givetvis svårt att ändra på, men bör likväl ifrågasättas.
Apoteket kramar ihjäl sina Facebookhäcklare
Från DNs medieblogg. Jag håller dock inte riktigt med Jonas Leijonhufvud i det här fallet. Man måste ha realistiska mål med sina kampanjer. ”Klickfest”, i betydelsen att samla 100 000 personer i en Facebook-grupp, är inte ett sådant. Så när detta engagemang redan finns – varför inte ta vara på det? Jag har dock inte följt den här specifika kampanjen, och Jonas kanske vet något som jag inte vet. Men baserat på det som han skriver i sitt blogginlägg så tycker jag inte det är några direkta konstigheter.
Strategi för sociala medier blir alltmer nödvändig
Det här inlägget är i princip en ren annons för min egen konsultverksamhet. Att den riktar sig till just företag i Örebro beror egentligen enbart på att den är publicerad i bloggen jag driver om sociala medier lokalt i min gamla hemstad. Jag har lite extra tid över i sommar och hjälper gärna företag att komma igång med sin närvaro – mina kontaktuppgifter finns här i bloggen.
Twitter catches up with Facebook in US
Bara en procentenhet färre av amerikanerna vet vad Twitter är, jämfört med Facebook. Även intressant att svarta amerikaner twittrar i betydligt större utsträckning än vita.