Mankell på väg hem
Naturligtvis mycket fokus på händelserna kring Ship to Gaza just nu, och man kan ju inte göra mycket annat än att fördöma attacken. Har själv skrivit lite om just det här. Men så till länken; att Henning Mankell hamnat mitt i det här gör ju inte saken bättre för Israel. Deckarförfattaren är större än många tror ute i världen, och har ju blandat in en hel del politik i sina alster förut.
Skeppet till Gaza – en världsnyhet på rekordtid
Expressens Emanuel Karlsten redogör bra om händelserna ur ett sociala medier-perspektiv.
Google – the content producer?
Ted Valentin tycker inte om att Google lyfter fram eget material framför sådant som borde vara mer relevant – och jag håller med honom. Google är för stora för att behöva göra så, det känns onödigt på något sätt.
Diamantfeber på Facebook
Kul kampanj. Men, som en kommentar påpekar, lotterilagen? Jag är ingen expert, men det verkar vara på gränsen.
5 Ways to Monetize the Future of News Media
Informationsrik artikel som var intressant att läsa. Dock känns titeln aningen missvisande, eftersom jag skulle kunna döma bort minst två av de här modellerna i princip direkt. En har ju till och med redan visat sig totalt misslyckad. Men rekommenderar den ändå.