Dear Facebook Friends, You’re Doing it Wrong
Bra att Tamar Weinberg tar upp detta. Fler företag än man tror gör nämligen det här felet, dvs att använda personliga, unika profiler till att sköta sin närvaro på Facebook. Oftast handlar det förstås om okunskap, så desto fler texter som tar upp felet – desto snabbare lär de sig. Tipstack till @jocke.
World Cup 2010: England v Germany front pages
The Guardian har samlat ihop 14 tidningsframsidor efter Englands uttåg ur VM. De engelska tidningarna brukar ju traditionsenligt såga sitt landslag efter varje stor turnering, eftersom de alltid förväntar sig att laget ska vinna alltihop. I USA, där fotbollen inte är lika stor som i England, körde de de också en lite annorlunda vinkel på sitt lags uttåg ur turneringen.
Trovärdighet och Felix på Facebook
Brit Stakston gästbloggar hos Martin Palacios om Felix Facebook-satsning. Väldigt bra, och högst sannolikt korrekt, analys av varför så få verkar söka sig till Felix Facebook-sida. Antalet ”fans” är ju inte allt – men drygt tusen kontakter efter en massiv, rikstäckande kampanj i såväl TV som på billboards kan ju inte ses som annat än ett misslyckande.
The power of Twitter? Coke gets 85 million ad views in 24 hours
”Promoted tweets” verkar få goda recensioner av Twitter-användarna. Och Coca Cola lär ju inte vara missnöjda med de här siffrorna. Tipstack till @jocke.
Facebook Becoming a Prime Source for Divorce Case Evidence
Det här är inga som helst konstigheter – bara en naturlig del av utvecklingen. Om det sen är bra eller dålig är en annan sak, det får man tycka vad man vill om. Men det kan ju hursomhelst inte förvåna särskilt många att det är såhär det ligger till.