Boy Meets Girl: How Facebook Functions in Modern Romance
Självklart tar Facebook upp plats även här. Lite siffror ur en undersökning i Seventeen magazine.
How Spot.Us Doubled Its Grant Money with Community-Focused Ads
Smått genialiskt, om ni frågar mig. Läsarna samlar genom sitt engagemang i sponsorernas surveys på sig credits, som de sedan kan distribuera ut i form av pengar till de texter de själva är intresserade av. Vem blir först att testa detta i Sverige?
Facebook tar plats i skolundervisningen
Som jag nämnde i första länken så tar Facebook plats i allt fler sammanhang. Egentligen inga konstigheter, då Facebook är baserat på relationer mellan människor. Lärare och elever har ju en relation, om än en professionell sådan. Problematiken handlar här snarare om att utbilda eleverna i vad den öppenhet som Facebook för med sig innebär. Inte helt lätt, då lärarna i många fall antagligen saknar djupare tekniska kunskaper i ämnet. Därför är det viktigt att supporta lärare som engagerar sig i Facebook och andra nya kanaler.
Alkoholföretagen lockar unga via sociala medier
Kanske bör vi granska alkolreklamen på internet? Det känns som att det är lätt att placera sig i en juridisk gråzon som läget är nu.
Suddig gräns mellan jobb och privatliv
Intressanta iakttagelser av Fredrik Wass.