Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

Twitter – vår fix av det senaste

Publicerat 4 maj, 20114 maj, 2011 av Markus Welin

Det går undan på Twitter, något som blev speciellt tydligt i samband med tweetexplosionen efter Osama Bin Ladens död. Det går dessutom inte bara snabbt – nyheter bli också ”gamla” fort. I alla fall i mångas ögon.

Idag låter exempelvis Huffington Post berätta om att befälhavaren över styrkan som tog livet av Bin Laden är en före detta journaliststudent. Kanske intressant för oss som jobbar i mediebranschen?

Nja, gäsp säger jag. Den nyheten såg jag ju redan igår på Twitter, där tweets länkade till artikeln i Daily Texas Online. Samma text som ju även Huffington Post hänvisar till.

Här sitter alltså jag, i Sverige, halvvägs till världens ände, och dömer ut stora amerikanska nyhetssajters material som gammalt. Trots att det faktiskt handlar om en nyhet som i första hand är just amerikansk. Men det är faktiskt lite så det fungerar idag – vi vill ha vår fix av det senaste.

Bra eller dåligt? Det är i alla fall intressant.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb