Big Brands Like Facebook, But They Don’t Like to Pay
Mycket intressant text från Wall Street Journal kring det som måste vara Facebooks största utmaning rent affärsmässigt just nu. Storföretag gillar Facebook, men vill inte spendera sin annonsbudget hos dem. Zuckerberg & Co får idag i första hand in sina annonspengar ifrån mindre företag. Mitt tips som dagens läsning, helt klart
”Ta är det nya betala”
”Jag är naturligtvis bara glad över att jag får vara med. Varför fråga när man bara kan ta. Ta är det nya betala. Nu har jag inte tid att skriva mer för jag måste ut på nätet och ladda ner nya avsnitt av Bordwalk Empire. Det är tydligen bara att hämta ner… Det är bra för dom att jag tittar. Jag kan ju länka till HBO på min hemsida som tack.”
Haha, kritik blir som värst när den framförs på ett kul sätt. I detta fall av Johan Rheborg.
Det du förmodligen tror är bra reklam är inte så bra som du tror
Det är ofta en riktigt aha-upplevelse att läsa Micco Grönholms blogg. Som i detta fall. Bra reflektioner med statistik i ryggen. Det blir faktiskt inte så mycket bättre än såhär. Läs!
Mexican soccer team replaces players’ names with Twitter handles
Kul grej!
Banksy creates a giant Monopoly board for Occupy London
Grymt!