Orättvist och inkonsekvent påhopp mot journalistkåren
Tycker det är bra att Jerry sätter ner foten lite här. När det kommer kritik mot journalister från sociala medier-personer så känns det ofta som att perspektivet är alldeles för präglat av deras egen yrkesroll. Det blir för onyanserat helt enkelt. Det är vid sådana tillfällen som jag reflekterar över att det trots allt finns en slags sociala medier-bubbla, där tankegångar snurrar runt utan kontakt med världen utanför.
Veckans måsteläsning
Sofia Mirjamsdotter ger oss en sammanfattning av veckans snackisar på nätet. Har saknat dessa vecko-inlägg sedan SSBD lades ner, och därför är det såklart en positiv överraskning att det verkar som att de nu tagits över av Ajour. Tycker även att Ajour börjat hitta sin plats allt mer, även om sajten fortfarande har mycket att jobba på för att bli en ny SSBD.
Facebook Launches Two Major Features For Advertisers, Including Ads In Ticker
Reklam i Tickern? Jag är lite tveksam. Men ändå intressant att följa hur Facebook utvecklar sitt reklamerbjudande.
The Becks effect
Fotbollen blir alltmer kommersiell idag, på gott och ont. Ur ett varumärkesperspektiv är det förstås spännande att läsa om vilken inverkan David Beckham haft på amerikansk ”soccer”. The Economist sammanfattar.
Ord är makt
Amnesty arrangerar en bloggstafett på temat yttrandefrihet, och här är retorikexperten Camilla Erikssons inlägg. Camillas bok ”Retorikiska : om kommunikation i allmänhet och retorik i synnerhet” släpps för övrigt i dagarna.