Även Svenska dagbladet suddar ut gränserna och hoppar på AFP-tåget
Jag ser inga konstigheter i själva formatet. Men då har jag heller aldrig behövt känna mig lurad, eftersom jag alltid har varit införstådd med att det är annonser det handlar om. Om många läsare känner sig lurade – då är det SvD som har ett problem – inte läsarna. Måste dock hålla med SvD’s Fredric Karén, som har kommenterat artikeln, om att flash-annonser som dyker ner över skärmen är ett sattyg som är sju resor värre.
Rånoffer räddat – av ninjor
Kanske den senaste veckans roligaste artikel. Skribenten och ninja-entusiasten, min Tips Om Film-kollega Martin Brusewitz, påpekar på Facebook att över 600 personer har reagerat på artikeln och 93 procent är positiva.
Världens bästa flygbolag är koreanskt
Föga överaskande så dominerar asiatiska bolag listan. Min personliga favorit är Malaysia Airlines. Känns också logiskt att Air Asia fick pris för bästa lågprisbolag. Tänk Ryan Air-priser, kombinerat med en standard i klass med många ”vanliga” flygbolag.
Why Social Media Doesn’t Matter Anymore
Intressant vinkel – om än med en effektsökande rubrik.
Fackpressen tappar läsare
I princip all tryckt press fortsätter att minska i antal läsare. Ytterligare kommentarer på det känns överflödiga.