Svenska företag på Facebook
Verkar vara en bra databas att kika in på om man är ute efter svensk statistik. Hittade via @britstakston.
12 Tactics for Facebook Page Content
”Get the fans, keep the fans, activate fans.” Allt fler företag och organisationer etablerar sig på Facebook. Tyvärr så fastnar många av dem på den första punkten, vilket snarare håller dem tillbaka än tar deras Facebook-närvaro framåt. Få nöjda och engagerade fans är alltid bättre än ett större antal slentrian-fans. De sistnämnda kommer ju förr eller senare att hamna utanför träffbilden, eftersom brist på interaktion sinom tid gör att företagets uppdateringar inte dyker upp i deras Top News-feeds. Då är de i princip bara en siffra.
”Extremt högt PR-värde för Google”
True true. Dock ganska naturligt att Anna-Karin Hatt, i egenskap av IT-minister, behöver förhålla sig till Google på något sätt. Så varför inte som talare, förutsatt att allt är som det ska. Inga konstigheter, med andra ord.
Läs den här bloggen. Och en till, och en till…
Jag agerar gästskribent på Johan Nilssons blogg Det Sociala Molnet.
How to Create a Facebook Landing Page
Enkelt sätt att göra en landningsflik till din Facebook-sida med hjälp av vanlig html. Applikationen som används i klippet erbjuder även olika visningslägen för fans och icke-fans, vilket kan vara praktiskt om man exempelvis vill erbjuda rabatter enbart till fans. Jag har varit hemma sjuk idag, så jag passade på att lattja lite med den här bloggens Facebook-sida. Kolla gärna in som ett exempel, men lova att inte skratta då varken Photoshop eller kodning hör till mina specialområden.