Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

En länk mellan det gamla och det nya

Publicerat 10 maj, 2010 av Markus Welin

I förra veckan skaffade gratistidningen Stockholm City ett Twitter-konto – utan att ha någon egentlig sajt. Det är ju lite att börja i fel ända, kan man tycka. Flertalet personer, däribland Viktor Barth-Kron och även jag själv, skojade om detta. City svarade, och ursäktade sig med att de har en ny sajt på gång.

Min spontana reaktion var alltså att det hela var lite absurt, något att raljera över. Men om man tänker efter – är det verkligen så farligt att ha ett Twitter-konto som promotar en papperstidning?

Jag läser nästan aldrig gratistidningar – de figurerar helt enkelt utanför min värld. Jag tar mycket sällan ett ex av Metro, City eller Nöjesguiden för den delen, på måfå. Att bara bläddra igenom dem och sedan slänga dem känns onödigt – ett mord på träd rentav. Min dagliga spontan-läsning görs alltid på nätet.

Men – om jag råkar få nys om att en papperstidning innehåller något reportage eller dylikt som jag kan tänkas vara intresserad av, då har jag absolut inget emot att införskaffa ett ex. Så långt sträcker sig inte min övertygelse om papperstidningens undermålighet – inte än. Därför är ju ett Twitter-konto där jag enkelt kan hitta den informationen enbart av godo.

Så förlåt mig City, och lycka till med såväl Twitter-närvaron som nya sajten!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb