How Coke and Pepsi Are Using Social Media to Build Their ’Trust Banks’
Läsvärt inlägg av John Sviokla. Pepsis satsning på långsiktigt relationsbyggande genom den sociala webben istället för pampig Super Bowl-reklam känns faktiskt lite som ett paradigmskifte, ett slutgiltigt bevis på att fenomenet sociala medier är betydligt mer än en trend. Som den viktigpetter jag är så kunde jag dock inte låta bli att påpeka att Starbucks Facebook-sida är större än Coca Colas, eftersom det i inlägget står att Coca Colas är den näst största efter Barack Obamas. Men det är ju egentligen bara en parentes. Tipstack till Doktor Spinn.
Pensionärskuppen
Cirkulerade en del på Twitter i fredags, och jag tror att jag först såg den via @pleasecopyme. Kul, smart och charmigt!
De tröttnade på skitmaten – och startade nytt företag
Kreativt, och fyller säkert en lycka bland festivalmat-utbudet. Att jag länkar detta är dock mest för att tipsa er om att hålla ögonen på Medhane Asafaw. Otroligt driftig kille som alltid har många bollar i luften – kom ihåg var ni hörde namnet först.
Mycket repetition, känns det som. Och kanske inte så överaskande att exempelvis ekonominyheter spelar en marginell roll på Youtube. Men ändå alltid kul med rejäla statistikunderlag.
Det här måste ju ha varit rena barnleken för Jimmy Jump. Han har ju ett grymt CV, om man nu kan kalla det för CV i såna här sammanhang. Just därför – skulle det inte kunna ha varit en PR-kupp? Har inte grävt ytterligare i detta (och kommer inte att göra), men det var i alla fall en tanke som slog mig.