Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2010-05-30

Publicerat 30 maj, 201030 maj, 2010 av Markus Welin

How Coke and Pepsi Are Using Social Media to Build Their ’Trust Banks’
Läsvärt inlägg av John Sviokla. Pepsis satsning på långsiktigt relationsbyggande genom den sociala webben istället för pampig Super Bowl-reklam känns faktiskt lite som ett paradigmskifte, ett slutgiltigt bevis på att fenomenet sociala
medier är betydligt mer än en trend. Som den viktigpetter jag är så kunde jag dock inte låta bli att påpeka att Starbucks Facebook-sida är större än Coca Colas, eftersom det i inlägget står att Coca Colas är den näst största efter Barack Obamas. Men det är ju egentligen bara en parentes. Tipstack till Doktor Spinn.

Pensionärskuppen
Cirkulerade en del på Twitter i fredags, och jag tror att jag först såg den via @pleasecopyme. Kul, smart och charmigt!

De tröttnade på skitmaten – och startade nytt företag
Kreativt, och fyller säkert en lycka bland festivalmat-utbudet. Att jag länkar detta är dock mest för att tipsa er om att hålla ögonen på Medhane Asafaw. Otroligt driftig kille som alltid har många bollar i luften – kom ihåg var ni hörde namnet först.

How blogs and social media agendas relate and differ from the traditional press
Mycket repetition, känns det som. Och kanske inte så överaskande att exempelvis ekonominyheter spelar en marginell roll på Youtube. Men ändå alltid kul med rejäla statistikunderlag.

Hoppar upp på scen – mitt i sändning
Det här måste ju ha varit rena barnleken för Jimmy Jump. Han har ju ett grymt CV, om man nu kan kalla det för CV i såna här sammanhang. Just därför – skulle det inte kunna ha varit en PR-kupp? Har inte grävt ytterligare i detta (och kommer inte att göra), men det var i alla fall en tanke som slog mig.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • 4 skäl att jobba med content marketing
  • 3 viktiga faktorer för att skala en affärsmodell
  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb

Vi använder cookies för att mäta trafiken och ge användarna bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Du kan läsa mer om vilka cookies vi använder och stänga av dem i .

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.