Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

Aftonbladet, hur tänkte ni?

Publicerat 9 juni, 201010 september, 2011 av Markus Welin

Mycket VM-snack här på bloggen idag, och mer ska det bli nu.

Igår eftermiddag när jag gick diverse ärenden så passade jag även på att kika efter Aftonbladet/Sportbladets VM-bibel. Alltså en bilaga inför VM, som enligt tidningens egna uppgifter skulle säljas 4:e till 11:e juni. Eftersom jag är av envis natur så lät jag inte en första motgång i form av tomt tidningsställ stoppa mig, utan jag kikade in hos såväl lokala ICA, Coop, Vivo, Pressbyrån, 7 Eleven samt på två andra kiosker innan jag gav upp för dagen.

Expressens VM-bilaga fanns däremot på samtliga ställen, och den är säkert likvärdig. Enda anledningen till att jag ville ha just Aftonbladet är för att jag vill läsa Simon Bank och Erik Niva.

Idag var dock en ny dag, och tack vare fler ärenden så befann jag mig på stan. Stopp i tunnelbanan gjorde dessutom att jag tog en promenad från T-Centralen till Odenplan, för att kunna ta 4:ans buss hem till Hornstull. På vägen stannade jag till vid i princip varje kiosk, men tror ni jag hittade någon Aftonbladet-bilaga om VM?

Vad jag däremot hittade, eller rättare sagt överöstes av, var stora, feta reklamaffischer för just denna VM-bibel. Överallt satt de, och hånlog mot mig.

Det finns knappt ord för hur korkat detta är – så mycket reklamresurser slösat på något som ändå ingen får tag på.

För enligt (i och för sig obekräftade) rykten så är bilagan slut i hela Stockholm. Visserligen finns den att beställa online här, men vem orkar det? Det är ju trots allt en simpel kvällstidning vi snackar om – inte U2-biljetter. Men tydligen tycker Aftonbladet att man ska behöva tälta för att få tag på ett ex.

2 reaktioner på “Aftonbladet, hur tänkte ni?”

  1. Eken skriver:
    16 juni, 2010 kl. 09:29

    Körde runt hela Växjö den 10-11 juni utan att se någon. Tycker de kunde sålt den en vecka till åtminstone många som inte tänker på VM innan premiären.

  2. Markus Welin skriver:
    16 juni, 2010 kl. 09:57

    Instämmer. Den var slut i Örebro också för övrigt, kollade runt lite där med när jag var på besök. I en tid av sviktande intresse för papperstidningar är det väldigt märkligt att de inte passar på när de för en gångs skull har en produkt folk verkligen vill köpa.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • 4 skäl att jobba med content marketing
  • 3 viktiga faktorer för att skala en affärsmodell
  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb

Vi använder cookies för att mäta trafiken och ge användarna bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Du kan läsa mer om vilka cookies vi använder och stänga av dem i .

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.