Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

VM-bevakningen hittills

Publicerat 13 juni, 201013 juni, 2010 av Markus Welin

Vi har nu lagt tre dagar av VM-turneringen i Sydafrika bakom oss. Rent sportsligt har det inte bjudits på något direkt skönspel, utom möjligtvis Sydkoreas pigga seger mot Grekland. Men hur lever då TV-bevakningen och övrig medial rapportering upp till förväntningarna?

Wembley stadium 24 maj 2010Bild: bixentro

Like

  • @SportExpressens #supersvar ger oss möjlighet att få svar på all möjlig kuriosa under matcherna. Visserligen kan man ju hitta i princip all världens svar på internet nuförtiden. Men ändå en rolig tjänst.
  • Svt leverarar som vanligt. Tony Gustavsson är ett bra val som expert bakom Strömberg, Johanna Frändén blandar sakkunnighet med personliga anekdoter, och David Fjäll utstrålar entusiasm. Toppbetyg hittills!

Dislike

  • Tv4, som är klart sämre än Svt och inte alls ger samma proffsiga helhetsintryck. Hasse Backe, som annars brukar vara bra som expert, verkar ha spårat ur helt. Först med en förnekelse i klass med den av klimatkrisen när han påstod att endast Brasiliens Júlio César överglänser Englands målvakter (ren och skär nonsens), och sen när han tog till lite väl starka ord efter Robert Greens målvaktstabbe igår.  I frustration över att de är klart sämre än konkurrenten gör Tv4’s medarbetare också larviga utspel på Facebook.
  • Twitters kapacitet. Lite väl mycket ”over capacity”-meddelanden för tillfället. Tittar man på ”trending topics” så verkar det vara ganska givet att det är VM som är boven. Hur ska Twitter klara sig när det drar ihop sig till slutspel?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech
  • Bygg varumärke genom thought leadership
  • Post-Covid: Vinnare och förlorare efter pandemin

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2022 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb