Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

VM-bevakningen hittills

Publicerat 13 juni, 201013 juni, 2010 av Markus Welin

Vi har nu lagt tre dagar av VM-turneringen i Sydafrika bakom oss. Rent sportsligt har det inte bjudits på något direkt skönspel, utom möjligtvis Sydkoreas pigga seger mot Grekland. Men hur lever då TV-bevakningen och övrig medial rapportering upp till förväntningarna?

Wembley stadium 24 maj 2010Bild: bixentro

Like

  • @SportExpressens #supersvar ger oss möjlighet att få svar på all möjlig kuriosa under matcherna. Visserligen kan man ju hitta i princip all världens svar på internet nuförtiden. Men ändå en rolig tjänst.
  • Svt leverarar som vanligt. Tony Gustavsson är ett bra val som expert bakom Strömberg, Johanna Frändén blandar sakkunnighet med personliga anekdoter, och David Fjäll utstrålar entusiasm. Toppbetyg hittills!

Dislike

  • Tv4, som är klart sämre än Svt och inte alls ger samma proffsiga helhetsintryck. Hasse Backe, som annars brukar vara bra som expert, verkar ha spårat ur helt. Först med en förnekelse i klass med den av klimatkrisen när han påstod att endast Brasiliens Júlio César överglänser Englands målvakter (ren och skär nonsens), och sen när han tog till lite väl starka ord efter Robert Greens målvaktstabbe igår.  I frustration över att de är klart sämre än konkurrenten gör Tv4’s medarbetare också larviga utspel på Facebook.
  • Twitters kapacitet. Lite väl mycket ”over capacity”-meddelanden för tillfället. Tittar man på ”trending topics” så verkar det vara ganska givet att det är VM som är boven. Hur ska Twitter klara sig när det drar ihop sig till slutspel?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Senaste inläggen

  • Kommunikativt ledarskap – vägen till starka team
  • Så tar du emot feedback
  • Varumärkesdifferentiering är viktigare än någonsin
  • Blir Ai räddningen för den ofrivillige generalisten?
  • 4 skäl att jobba med content marketing

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2025 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb

Vi använder cookies för att mäta trafiken och ge användarna bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Du kan läsa mer om vilka cookies vi använder och stänga av dem i .

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.