Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

Gudrun Schyman eldar upp 100 000

Publicerat 7 juli, 20107 juli, 2010 av Markus Welin

Den stora snackisen hittills under Almedalsveckan är utan tvekan Feministiskt Initiativs demonstration för rättvisare löner. Kontroversiellt – absolut. Men i grunden egentligen inte konstigare än att spendera 100 000 kronor på en annons. Syftet är ju detsamma – alltså att generera uppmärksamhet kring en fråga. Men får uppmärksamheten en positiv eller negativ effekt för FI? Det är det som bör diskuteras, och inte vad pengarna kunde ha gått till om de inte hamnat på grillen. Kanske får vi svaret på den frågan i samband med höstens val.

3 reaktioner på “Gudrun Schyman eldar upp 100 000”

  1. Kenneth Ohlsson skriver:
    17 juli, 2010 kl. 08:41

    Själva FI begriper jag mig inte på:
    11 personer i styrelsen och 10 kvinnor samt en man.
    Sveriges mest ojämställda parti som har som affärside
    att kämpa för jämställdhet och feminism…

  2. Markus Welin skriver:
    17 juli, 2010 kl. 14:45

    Nu är jag inte speciellt påläst på det här. Men en tänkbar förklaring skulle kunna vara att det helt enkelt är en betydligt större andel kvinnor än män som vill engagera sig tillräckligt mycket för de frågor FI representerar.

  3. Pingback: Studio Total gör det igen

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb