Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2010-09-07

Publicerat 7 september, 20107 september, 2010 av Markus Welin

Some Newspapers, Tracking Readers Online, Shift Coverage
Intressant läsning från NY Times. Är dock lite förvånad över att detta verkar vara ett relativt nytt tankesätt.

SR fälls för reklam för Facebook
En av gårdagens snackisar, och jag tycker att fällningen känns hård. Kan även rekommendera Anders Mildner, med bra reflektioner på ämnet.

Annonser på soliga dagar och andra unika targetingmekanismer
Björn Fant på Videoplaza kommer med några kreativa förslag på målstyrda annonser. Tipstack till bisonblog.

What Big Brands Are Spending on Google
Ad Age med lite intressanta siffror. BP ökade exempelvis sitt spenderande på sökord enormt i samband med oljekatastrofen.

Facebook Crisis Management 101: How to make sure your Facebook page doesn’t become a PR trojan horse
Många bra, och framförallt konkreta, tips för hur man bemöter kritikerstormar. Bland annat att man aldrig får tappa humöret, utan lugnt bör lyssna på kritiken – oavsett tonläge. Här ser jag nämligen ibland hur företag gör fel, och biter tillbaka. ”A lot of angry commenters just want a fight. Don’t give them one. Offer them your ear, a platform, and hopefully a solution.”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb