Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

En kommunikationens prickskytt

Publicerat 9 september, 2010 av Markus Welin
Något som sociala mediers allt större inflytande har fört med sig är att det blivit viktigare än någonsin att vara precis i all typ av extern kommunikation. Att inte skjuta snett helt enkelt. Allt ditt företags anställda säger, inte säger, eller gör i sin kontakt med omvärlden när de representerar företaget kan komma att användas emot er i form av negativa inlägg på bloggar, Facebook, Twitter och alla eventuella andra nya medietjänster som SR inte får lov att hänvisa till.

Missnöjda kunder kan de flesta råka ut för ibland. Men man kan ju försöka låta bli att dra på sig glåpord i onödan, som i fallet nedan gällande tidningen Slitz och nattklubben Debaser.

Det troliga scenariot här är alltså att Slitz säljare ringt upp Debaser och försökt sälja på dem annonser. Inga konstigheter egentligen – om det inte varit så att Slitz vänder sig till helt fel målgrupp. Något som Debaser verkar ha surat till över i det här fallet, varefter man delget sina nästan 2000 Twitter-followers sitt missnöje. Plus några retweets på det också.

Att skjuta vilt från höften kan alltså göra mer skada än nytta i dagens medielandskap. Därför är det bättre att lägga den energin på att träffa rätt från början med ditt budskap. Likt en kommunikationens prickskytt.

1 reaktion på “En kommunikationens prickskytt”

  1. Pingback: Tweets that mention En kommunikationens prickskytt -- Topsy.com

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb