Något som sociala mediers allt större inflytande har fört med sig är att det blivit viktigare än någonsin att vara precis i all typ av extern kommunikation. Att inte skjuta snett helt enkelt. Allt ditt företags anställda säger, inte säger, eller gör i sin kontakt med omvärlden när de representerar företaget kan komma att användas emot er i form av negativa inlägg på bloggar, Facebook, Twitter och alla eventuella andra nya medietjänster som SR inte får lov att hänvisa till.
Missnöjda kunder kan de flesta råka ut för ibland. Men man kan ju försöka låta bli att dra på sig glåpord i onödan, som i fallet nedan gällande tidningen Slitz och nattklubben Debaser.

Att skjuta vilt från höften kan alltså göra mer skada än nytta i dagens medielandskap. Därför är det bättre att lägga den energin på att träffa rätt från början med ditt budskap. Likt en kommunikationens prickskytt.
1 reaktion på “En kommunikationens prickskytt”