Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2010-09-27

Publicerat 27 september, 201027 september, 2010 av Markus Welin

Twitter-followers vs. Facebook-fans del. 2
Självklart så rekommenderar jag även del 1 i serien. Men det var framförallt tvåan som jag tyckte bidrog med intressant innehåll.

Så kollar rekryteraren upp ditt rykte på nätet
Här hänger jag upp mig på citatet ”Är kandidaten aktiv på Facebook på arbetstid?” Jag antar (tyvärr) att det syftar på Facebook-aktivitet som något dåligt. Hoppas dock på att citatet är taget ur sitt sammanhang. För är man proffs på rekrytering så måste man givetvis förstå att närvaro på Facebook på arbetstid i grunden inte är något negativt. Det centrala är givetvis om det går ut över arbetsinsatsen. Gör det inte det borde det vara fritt fram.

25 Great Examples of UK based Facebook Pages
Lite inspiration till alla marknadsförare. Från The Wall.

Twitter och vänskapen
Mycket bra analys av den svenska Twitter-sfären av Gert Frost! Känner igen mig i många av hans tankegångar kring detta. Håller dock inte riktigt med om att det är så viktigt att känna sina Twitter-kontakter ”i verkligheten”. Jag känner endast en minoritet av de jag konverserar och delar material med, och det funkar bra ändå. Att vissa användare inte svarar på tilltal stör mig inte speciellt mycket – i längden är det ju enbart de själva som förlorar på det. Tipstack till Doktor Spinn.

”Rysaren i riksdagen, helt klart”
Bryr er inte om texten, utan ta istället en titt på bilderna. Någon var visst hungrig.

2 reaktioner på “MW-Tips: 2010-09-27”

  1. Joel Pallvik skriver:
    28 september, 2010 kl. 09:02

    Tack för rekommenderade Markus! Del 3 är på G dessutom 🙂

  2. Markus Welin skriver:
    28 september, 2010 kl. 09:22

    No problem! Ser fram emot trean 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb