Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2010-11-10

Publicerat 10 november, 201010 november, 2010 av Markus Welin

3 Tips for Maximizing Engagement With Facebook “Likes” and Shares
Mashable reder ut skillnaderna, och berättar också hur man får mest av de två funktionerna.

Hur gott är gratis?
Stefan Hyttfors på Wenderfalck om problematiken kring att sociala medier-kampanjer allt som oftast går ut på att skänka bort saker gratis. Även bra tillägg av Sven Wennerström i kommentarerna.

50 Cents pr-kupp
”Keenan Cahill har blivit ett fenomen på Youtube. Hans filmer, där han mimar till kända artister, har setts miljontals gånger och väcker vågor av sympati världen över.” Här stör jag mig lite på formuleringen sympati i Resumés artikel. Har googlat mig fram till att Keenan lider av Maroteaux-Lamy Syndrome, och självklart förtjänar han all sympati för det. Men i det här sammanhanget tycker jag att man negligerar hans bedrift genom det ordvalet. Det handlar ju i första hand om att han är grym på det han gör, och jag tror faktiskt att de flesta människor som lider av olika former av handikapp vill bli behandlade precis som alla andra.

Why Social Media Is a Better Investment than SEO
Gillar motiveringen ”Writing for humans vs. writing for machines”.

Twitter clarifies guideline on tweet screenshots
Det här hade jag faktiskt ingen aning om, trodde det var laglöst land. Men man lär sig något nytt varje dag. Tipstack till @mymlan, som dessutom fyller år idag. Stort grattis!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb