Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2010-11-16

Publicerat 16 november, 201016 november, 2010 av Markus Welin

Facebook meddelanden – Ett första steg mot att döda mejlen
Emanuel Karlsten förklarar på ett pedagogiskt sätt Facebooks nya meddelandefunktion, som på sikt kan komma att utmana eposten. Även om jag också håller med om resonemanget i stora drag så vill jag dock påpeka en viktig sak. Att Google Wave aldrig dödade mailen var på grund av att den förväntades göra precis det, vilket nog fick många potentiella användare att rygga tillbaka. Man ersätter inte något så grundläggande som mailen bara sådär. Därför tror jag att nyckeln till framgång för Facebook är att smyga sig in som ett flexibelt och dynamiskt komplement, för att sakta men säkert äta upp marknadsandelar.

PR-råd till stora Facebook, från en liten nobody ute i världen – försök tona ner allt snack om mail-dödande så mycket som det bara går. En strategi som jag också tror att de kommer att tillämpa.

It’s Official: The Beatles Now on iTunes
All heder till ett av de största banden genom tiderna. Men att de äntligen inser att det inte går att ignorera tidens gång – är det verkligen värt att göras till en så stor nyhet?

Wikipedia: We Need $16 Million To Stay Free
Självklart vill vi ju att Wikipedia ska fortsätta vara en fri källa till information.

Söndagstips 10/11/14 – Sverige runt i sociala medier
Pushar lite för Hans Kullins sammanfattning av händelser i sociala medier runt om i landet.

For the record: om iPad i sverige
Joakim Jardenberg skriver om IPad, och han är lite kritisk till dess nytta. Mycket intressanta diskussioner är redogörelser bland kommentarerna. Själv tycker jag iPad verkar vara en sjukt onödig pryl, i varje fall än så länge. Men det är ju jag.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb