Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2010-12-11

Publicerat 11 december, 2010 av Markus Welin

Ten Practical Steps for Improving Your Facebook Presence
Text 100 ger oss lite Facebook insight, presenterat i en rockig video. Exempelvis nämns att bilder är populärare än videos, och att endast sex procent ansluter sig till ett företags sida för att klaga.

Apollo inför Facebook-policy efter negativa kommentarer
Bra reflektioner kring olika typer av negativ feedback av Hans Kulin. Jag tycker att Apollo gjorde helt rätt som raderade den nämnda personens kommentarer. Har man gång på gång gett den missnöjda kunden chansen till en saklig debatt, och denne inte visar minsta lilla intresse för att föra någon sådan utan enbart är ute efter att skada företaget – då är det helt ok att radera och stänga av personen i fråga. Man bör dock tänka på att det är en svår och känslig fråga, och hellre fria än fälla. Hård ord behöver ju exempelvis inte automatiskt innebära avsaknad av saklighet. Ett tips kan vara att låta frågan gå runt bland de närmaste kollegorna innan det slutgiltiga beslutet tas. Samt att ha en tydlig policy att luta sig mot, förstås.

De slåss om Googles pr-uppdrag
Prestigeuppdrag, utan tvekan.

Mapping Facebook’s Global Takeover
Intressant att se Facebooks spridning, men också att alternativa lösningar fortfarande håller fortet i Ryssland, Brasilien och Kina. I det sistnämnda av naturliga skäl, förstås.

Facebook’s big move to Madison Avenue
Mycket Facebook idag, men att företaget flyttar in på klassisk reklammark kändes som en detalj värd att nämna. Tipstack till Niclas Strandh.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • 4 skäl att jobba med content marketing
  • 3 viktiga faktorer för att skala en affärsmodell
  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb

Vi använder cookies för att mäta trafiken och ge användarna bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Du kan läsa mer om vilka cookies vi använder och stänga av dem i .

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.