Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2010-12-15

Publicerat 15 december, 201015 december, 2010 av Markus Welin

Uppdatering av @carlbildt, 13 december 2010
Ett svar på den kritik som Carl Bildt fick ta emot på grund av sina Twitter-uppdateringar i samband med bombattacken i lördags. Måste säga att svaret känns väldigt huvudet på spiken. Visst kan man ifrågasätta ordvalet i den tidiga tweet Bildt skickade ut, och självklart bör all kommunikation vara förankrad. Men när kritiker helt förkastar Twitter som kanal och anser att ministrar inte ska twittra över huvudtaget, ja då känner jag mig lite som en pappa som förgäves försöker få sin tonårsson att inse att det inte är coolt att röka.

Jag föredrar i alla fall Bildts öppenhet framför övriga regeringens inledande ”locket på”, och till Twitter-kritikerna har jag egentligen bara en sak att säga – klipp er och skaffa en blogg.

Det är ju ändå 2010
Sofia Mirjamsdotter om Malin Lernfelts SJ-tabbe. Bra linje rakt igenom. Personligen så måste jag erkänna att jag först hade lite dåligt samvete när jag raljerade över artikeln i fråga – det måste ju svida rejält att göra en sådan grov informationsmiss. Men när Lernfelt envisades med det omöjliga, att försöka rädda ansiktet in i det sista, så försvann det dåliga samvetet ganska snabbt. Ödmjukhet och självdistans hade troligtvis varit ett mer effektivt sätt att få en sån här historia att snabbt blåsa förbi.

Spam 2.0 eller Digital PR
Tor Löwkrantz om den nyare typ av spam, som inte bör förväxlas med PR. Precis som Tor skriver så behöver man inte dyka ner speciellt djupt för att hitta massor av hål i den här typen av tjänster. Vill man närvara i sociala medier så bör man naturligtvis närvara på riktigt.

The 10 Most Powerful Tweets of 2010
Twitter listar själva årets 10 mest betydelsefulla tweets. Tipstack till Resumé.

2010 Memology: Top Status Trends of the Year
Även Facebook sammanfattar året, gällande vilka ämnen som varit mest omnämnda i statusuppdateringar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb