Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2011-01-18

Publicerat 18 januari, 201118 januari, 2011 av Markus Welin

Operatörernas förlorade heder
Håller såklart med Jocke Jardenberg här. Fulspel från operatörernas sida är var det är. Avslutningen, angående Telias användaravtal, är ju rätt så talande. ”Och till sist: det är viktigt att det är tydligt, säger man. Det är väl därför man lägger informationen i fotnot 17. Ridå.”

Kundens beslutsresa. Ny modell.
Riktigt nyttig läsning för alla som jobbar med marknadsföring på webben, signerat Judith Wolst. Med hjälp av ”The Consumer Decision Journey” illustrerar hon tydligt hur webben förändrat konsumentens beslutsprocess.

Gör dig själv en tjänst och ifrågasätt Facebook
Efter Elisabet Höglund var ju Staffan Heimerson nästa man ut att dissa Facebook, vilket ledde till att ett massuppbåd av bloggare gav sig ut efter honom. Eftersom Heimerson därmed borde räknas som nere för räkning, så tänkte jag istället för att sparka på någon som redan ligger tipsa om ovanstående inlägg. I det kommer Helen Alfvegren med lite mer träffsäker Facebook-kritik.

Rejält kassaklirr för Facebook
Mer Facebook. Undrar om den här låten dunkas på Sverigekontoret just nu?

Studio Total fest
Fick en inbjudan via mailen, och detta verkar ju onekligen lovande. Någon som vet mer? Någon mer som ska gå? Frågorna hopar sig, mystiken tätnar.

3 reaktioner på “MW-Tips: 2011-01-18”

  1. Anonym skriver:
    20 januari, 2011 kl. 08:44

    Tack för länkkärlek!

  2. Markus Welin skriver:
    20 januari, 2011 kl. 22:44

    Tack själv för ett bra inlägg!

  3. Pingback: Studio Total, dessa proffs på att skapa snackisar | Creativedirector.se - I huvudet på en Creative Director

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb