Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2011-02-01

Publicerat 1 februari, 20111 februari, 2011 av Markus Welin

SL:s tävling – en mardröm
Största anledningen till att jag länkar till det här är för att jag tycker att det är kul. Sen kan man analysera lite också förstås, och jag är faktiskt inte helt säker på hur jag ställer mig till det hela. Spontant känns det ju, precis som rubriken ropar ut, som en mardröm för SL. Men samtidigt så ligger det ju en hel del i det Ola Mattisson skriver i en kommentar till artikeln, vilket också stöder det SL:s Björn Holmberg påstår i citaten. SL har ju trots allt godkänt bidragen – förutsatt att inte en enorm tabbe har begåtts. Så hur har man tänkt kring det här egentligen? Blir nyfiken!

Så. Galet. Utslitna. Del. Två.
Bra lista av Ulrika Good. Bidrog även jag med ett förslag bland kommentarerna.

Svenska pr-byrårer ska tvätta Israels varumärke
Inte särskilt tacksamt uppdrag va? Kommentarerna till artikeln, som ju självklart spårade ur, är för övrigt borttagna nu.

Facebook Introduces a Credibility Score With New Social Commenting Plugin
Snappade upp den här nyheten redan igår kväll, men här kom den paketerad med lite fylligare information som bland annat beskriver lite hur systemet kommer att byggas utifrån Facebooks ekosystem. Jämförelsen mellan kommentarer på sajt – Facebook page är också intressant, där den senare alltså skulle innehålla en mer sansad dialog enligt källor i artikeln.

Folkets raseri blev folkets jubel
När jag följde talet och dess efterspel på Twitter och via Al Jazeera så kändes det som att hela världen stod stilla. Alla tittade, alla såg vad som hände. Därför känns det helt otroligt när Axel Andén påpassligt rapporterar om att vissa svenska nyhetsmedier först fick för sig att folket jublade. Kollade de på Grannfejden istället?

2 reaktioner på “MW-Tips: 2011-02-01”

  1. Ulrika Good skriver:
    2 februari, 2011 kl. 19:51

    Kul. Att. Du. Gillade. 😉

  2. Markus Welin skriver:
    2 februari, 2011 kl. 20:45

    Självklart att man Gillart! 😉

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb