Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2011-02-07

Publicerat 7 februari, 20117 februari, 2011 av Markus Welin

Top 10 Most Shared Super Bowl Ads Of All Time
Mashable listade inför finalen de mest delade reklamklippen, och kul att se att den klassiska Mac-reklamen från 1984 är med! Grattis till Green Bay Packers till segern! För det var ju trots allt ett sportevenemang, det ska vi inte glömma bort.

Does Egypt Need Twitter?
Malcolm Gladwell tar fram sågen i The New Yorker. Visst är det sant som han säger, att människor protesterade och störtade regimer innan internet fanns. Det är också sant att revolten i sig är viktigare än i vilka kanaler den förmedlas. Men inlägget är samtidigt en grov förenkling. Hur människor kommunicerar är inte alls oviktigt, och har heller inte varit det genom historien. Det finns ju till och med teorier om att våra förfäder, grottmänniskorna, på sikt manövrerade ut sina närbesläktade konkurrerande folkslag just tack vare sin vilja och förmåga att kommunicera och samarbeta olika stammar sinsemellan.

Militants, Women and Tahrir Sq.
Den här texten gillade jag emellertid bättre. Nicholas Kristof i NY Times.

Svenska pr-byråer stänger inte dörren för Israel
Den här artikeln lär ju vara guld värd för Westander. Det går att konstatera utan att lägga in några som helst värderingar. Visserligen talar artikeln inte om någonting som man inte kunnat räkna ut på förhand, men det har mindre betydelse i sammanhanget.

Why Fashion’s Top Brands Are Flocking to Tumblr
Mycket intressant artikel. Jag har läst väldigt mycket om Tumblr, men inte gett mig i kast med tjänsten i praktiken än. Mest för att jag är en tråkmåns som föredrar text före bild. Får försöka upptäcka min fotografiska sida snart.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Senaste inläggen

  • Kommunikativt ledarskap – vägen till starka team
  • Så tar du emot feedback
  • Varumärkesdifferentiering är viktigare än någonsin
  • Blir Ai räddningen för den ofrivillige generalisten?
  • 4 skäl att jobba med content marketing

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2025 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb

Vi använder cookies för att mäta trafiken och ge användarna bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Du kan läsa mer om vilka cookies vi använder och stänga av dem i .

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.