Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2011-02-07

Publicerat 7 februari, 20117 februari, 2011 av Markus Welin

Top 10 Most Shared Super Bowl Ads Of All Time
Mashable listade inför finalen de mest delade reklamklippen, och kul att se att den klassiska Mac-reklamen från 1984 är med! Grattis till Green Bay Packers till segern! För det var ju trots allt ett sportevenemang, det ska vi inte glömma bort.

Does Egypt Need Twitter?
Malcolm Gladwell tar fram sågen i The New Yorker. Visst är det sant som han säger, att människor protesterade och störtade regimer innan internet fanns. Det är också sant att revolten i sig är viktigare än i vilka kanaler den förmedlas. Men inlägget är samtidigt en grov förenkling. Hur människor kommunicerar är inte alls oviktigt, och har heller inte varit det genom historien. Det finns ju till och med teorier om att våra förfäder, grottmänniskorna, på sikt manövrerade ut sina närbesläktade konkurrerande folkslag just tack vare sin vilja och förmåga att kommunicera och samarbeta olika stammar sinsemellan.

Militants, Women and Tahrir Sq.
Den här texten gillade jag emellertid bättre. Nicholas Kristof i NY Times.

Svenska pr-byråer stänger inte dörren för Israel
Den här artikeln lär ju vara guld värd för Westander. Det går att konstatera utan att lägga in några som helst värderingar. Visserligen talar artikeln inte om någonting som man inte kunnat räkna ut på förhand, men det har mindre betydelse i sammanhanget.

Why Fashion’s Top Brands Are Flocking to Tumblr
Mycket intressant artikel. Jag har läst väldigt mycket om Tumblr, men inte gett mig i kast med tjänsten i praktiken än. Mest för att jag är en tråkmåns som föredrar text före bild. Får försöka upptäcka min fotografiska sida snart.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb