Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2011-02-20

Publicerat 20 februari, 201121 februari, 2011 av Markus Welin

Fylleskandalen – ett ”ypperligt pr-event”
All PR är inte bra PR. Det är fakta, punkt slut. Men när det handlar om ett slaskvarumärke som Big Brother så blir ju ytterligare negativ uppmärksamhet i princip uddlös. Botten är redan nådd, och det blir bara som att mata trollen. Därför tvingas jag med, med viss sorg i hjärtat, skriva under på det Gunnar Gidefeldt säger här.

SJ svarar
Rekommenderar alla att läsa Andreas Nilssons utmärkta gräv, samtliga delar. Man skulle kunna analysera SJ’s kommunikativa brister här, men det känns mest cyniskt. Det handlar helt enkelt om nonchalans och likgiltighet inför en människas olycka. Skäms SJ!

Need a Reservation? That Could Depend On How Big You Are on Twitter (Really)
Intressant i AdAge. Kan med fördel användas som argument vid eventuella debatter med Stureplansstekare om nyttan med Twitter.

What will happen to http://bit.ly links if Gaddafi shuts down the Internet in Libya due to protests?
Har inte hunnit börja använda eller sätta mig in i Quora, men den här tråden tyder ju på att tjänsten har en funktion. Bit.ly’s VD svarar själv på frågan.

Egyptian Tweeter, First To Use ’#Jan25,’ Says Twitter Was ’Invaluable’ During Protests
Huffington Post har hittat den person som enligt uppgift ska ha varit först med den numera berömda taggen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb