Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2011-05-14

Publicerat 14 maj, 201114 maj, 2011 av Markus Welin

Här checkar svenskarna in med Facebook Places
Hans Kullin har sammanställt intressant statistik, vilken bland annat även Svt, Dagens Media och E24 har snappat upp. Tycker dock det är slött av E24 att hänvisa till artikeln i Dagens Media, och inte till Kullins blogg Sociala Medier, som ju Dagens Media själva hänvisar till.

OLW:s chipssuccé i morse
Det här har väl de flesta redan sett. Men snabbt och smart agerat, vilket förtjänar en extra puff.

One-Third of Smartphone Users Load Apps Before Getting Out of Bed
Är faktiskt inte speciellt förvånad.

www.dropbox.com/free
Koppa ditt Dropbox-konto till Facebook och Twitter, följ @dropbox på det sistnämnda, skicka dem feedback samt twittra ut den. För detta får du cirka 600 mb extra lagringsutrymme.

www.socialbakers.com/facebook-statistics/sweden
Bra ställe att hitta Facebook-statistik, både gällande Sverige och internationellt. Även den sajt @kullin använt som källa på den första länken. Tipstack till @TrulyTherese.

3 reaktioner på “MW-Tips: 2011-05-14”

  1. kullin skriver:
    16 maj, 2011 kl. 10:43

    Tack för länkar och support i cred-frågan. Även Tysta Mari i DN skrev om det i morse. 

  2. Mattias Abrahamsson skriver:
    16 maj, 2011 kl. 12:57

     Vi har svaret på varför man hellre checkar in på Riche än Systembolaget! Onsdag 26 maj presenterar vi vår studie om Facebook Places, gjord vid Institutionen för Reklam och PR på Stockholms universitet. I studien ges ett vetenskapligt svar på frågan om vad som egentligen är grejen med att checka in. Den som vill veta mer får gärna höra av sig till @AbrahamssonM på Twitter!Vi har svaret på varför man hellre checkar in på Riche än Systembolaget! Onsdag 26 maj presenterar vi vår studie om Facebook Places, gjord vid Institutionen för Reklam och PR på Stockholms universitet. I studien ges ett vetenskapligt svar på frågan om vad som egentligen är grejen med att checka in. Den som vill veta mer får gärna höra av sig till @AbrahamssonM på Twitter!

  3. Markus Welin skriver:
    16 maj, 2011 kl. 17:39

    Ingen orsak! Tycker det är extra viktigt när det gäller oss bloggare, eftersom vi tyvärr fortfarande ofta ses som ”sämre” än traditionell media.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb