Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2011-05-30

Publicerat 30 maj, 2011 av Markus Welin

Håkan Juholt får stark kritik för piratskärpet
Vi bortser för ett ögonblick ifrån att Expressen har satsat tre reportrar på att göra det här fantastiska avslöjandet, och försöker istället att fokusera på vad det egentligen kommer att innebära att Håkan Juholt går runt med ett piratkopierat skärp.

Jag är faktiskt tveksam till att det kommer att ha någon negativ effekt alls – snarare tvärtom. Socialdemokraterna är ett Svenssonparti, och det är inte många saker som är mer Svensson än just ett piratkopierat skärp inköpt på chartersemester. En stor del av svenska folket kommer alltså att känna igen sig i skärpet, och därmed även sympatisera med Juholt.

10 grymma journalistbloggar av tjejer att se upp till
Lisah Silfwer tipsar om ett par grymma journalistbloggar att hålla koll på.

Att gilla, inte gilla eller ogilla
Bra reflektioner kring Facebook-kampanjer av Tor Löwkrantz. Jag tycker generellt att det läggs alldeles för mycket fokus på korta kampanjer och tävlingar, på bekostnad av det långsiktiga arbetet.

Wikipedia om Nationalencyklopedin (NE.se) – och tvärtom
Intressant jämförelse av Jocke Jardenberg. Och det är ju ganska så tydligt vilken av de två informationskällorna som drar det längsta strået.

Brudparets skräckresa
Märkligaste artikeln på länge – är det meningen att man ska tycka synd om dem? Men i alla fall rolig läsning, om inte annat.

1 reaktion på “MW-Tips: 2011-05-30”

  1. Anonym skriver:
    1 juni, 2011 kl. 13:10

    Åh, tusen tack för puff! 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb