Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2011-07-11

Publicerat 11 juli, 2011 av Markus Welin

Demonstrators storm U.S. embassy in Damascus
Efter att den amerikanske ambassadören Robert Ford kritiserat Syriens regering på ambassadens Facebook-sida så bröt helvetet lös. Regeringsanhängare anföll ambassaden med stenar, krossade fönster och lyckades byta ut den amerikanska flaggan mot sin egen. Ytterligare ett exempel på hur Facebook blivit så mäktigt att kanalen spelar en viktig roll i världspolitiken.

Almedalens 10 mest populära tweets
Emanuel Karlsten följer upp Almedalsveckan på Twitter. Carl Bildt på välförtjänt förstaplats.

Back to the coffee house
Intressant i The Economists ”business traveller”-blogg om hur företag, i detta fall hotell, anstränger sig allt mer för att locka till sig fans via diverse tävlingar. Jag har ju själv skrivit en del om tävlingar tidigare, och det är också de poster som får överlägset mest trafik via Google. Dock tycker jag det är en lite trist tendens, som snarare visar på att många företag egentligen inte är intresserade av sociala mediers dynamik, ur ett större och mer strategiskt perspektiv. Det är snabba resultat som räknas, i det här fallet i form av många ”hotell-fans”. Borde man inte fokusera mer på kundsupport, att få feedback och bygga långsiktiga relationer?

Foursquare Now 10 Million Strong: Has Your Business Checked-in?
I samband med att Foursquare nådde 10 miljoner användare så släppte man en intressant infographic. Här går Brian Solis igenom några av punkterna i denna. En grej som jag själv tycker är intressant är att många verkar ta för givet att ”ingen använder Foursquare längre”, bara för att Facebook Places har tyckt upp som ett bredare alternativ. Nu har jag i och för sig inga svenska siffror på detta, men globalt så verkar det inte finnas några som helst tecken på att Foursquare skulle tappa i användare eller aktivitet.

Rebecca Black: ’My Moment,’ New Single, Tells Star’s Story
Eftersom Rebecca Black som fenomen saknar motstycke idag, så är ju faktiskt detta en intressant nyhet. Nya ”singeln”, och medföljande videon, släpps alltså 18 juli.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb