Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2011-07-19

Publicerat 19 juli, 201128 januari, 2012 av Markus Welin

Hacking Scandal: Murdoch hearing interrupted by pie-wielding intruder (video)
Dagens snackis, utan tvekan. Min första reflektion gällde, som så många gånger tidigare, hur snabbt information förmedlas via Twitter. Jag kom in lite sent, kanske en halvtimme till en timme efter att händelsen ägt rum. Då hade så många redan delat det hela att det kändes som om det hänt för flera dagar sedan. Detta trots att en stor andel av de medieintresserade i Sverige som inte använder Twitter säkert inte hade fått nys om det hela än.

In which one Twitter user apparently finds out the pie-thrower was her ex-boyfriend | The Week
Roligaste anekdoten relaterad till föregående länk!

Födelsedagskuppen mot ”Taco”
Ni kan bakgrunden till detta va? Det var i en intervju med Café för många år sedan som Anders Svensson berättade om sin förkärlek till Tacos, hur han ”älskar att lasta på med alla ingredienser”. Ungefär så i alla fall, artikeln verkar inte finnas kvar online. Detta har sedan förföljt honom sen dess. Men det som till en början var ett rent öknamn har med tiden utvecklats till något positivt, han har blivit ”Taco” med svenska folket. Just därför passar den här grejen av Santa Maria och Valentin & Byhr så bra!

You Can’t Advertise Your Google Plus Profile on Facebook
Kommenterade detta på Google+ igår. Jag tycker att det är ett problem. Ett problem för Facebook. Mycket av Facebooks styrka ligger i att människor använder det som en infrastruktur, att man inte riktigt tänker på att det först och främst faktiskt är ett företag som vill få in sina pengar. Facebook började inte göra ett positivt resultat förrän sent 2009, och att man hade ett sådant tålamod var naturligtvis på grund av att man visste att denna ”infrastruktursatsning” skulle generera så pass mycket användardata att det skulle löna sig i längden.

Om Facebook börjar framstå för mycket som ett företag för gemene man, så kommer denne att börja leta andra alternativ. Därför tror jag att den här typen av agerande enbart är kontraproduktivt.

I apologize in advance for this Google+ joke.
Från The Oatmeal. Jag skulle kalla det 2011 års svar på ”Två tomater gick över vägen”. Tipstack till @korikou.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Senaste inläggen

  • Kommunikativt ledarskap – vägen till starka team
  • Så tar du emot feedback
  • Varumärkesdifferentiering är viktigare än någonsin
  • Blir Ai räddningen för den ofrivillige generalisten?
  • 4 skäl att jobba med content marketing

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2025 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb

Vi använder cookies för att mäta trafiken och ge användarna bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Du kan läsa mer om vilka cookies vi använder och stänga av dem i .

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.