Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2011-09-01

Publicerat 1 september, 2011 av Markus Welin

Email Marketing Evolved 2011
Äger rum på Clarion Sign 15 september, och jag kommer att vara på plats mellan 9.00 och 10.30 för att lyssna på David Meerman Scott, författare till böckerna ”The New Rules of Marketing & PR” och ”Real-Time Marketing & PR”. Kommer självklart bli intressant!

Tweets, Plays Well w/Others: A Perfect M.B.A. Candidate
Twitter sätter trenden. Columbia Business School ber sökande till deras MBA-program att svara på frågan ”What is your post-MBA professional goal?” med max 200 tecken. En digital hisspitch, skulle man kunna säga.

How Brands Should Think About Facebook: a Loyalty Program
”Research finds 84% of a typical brand’s Facebook fans are existing customers. That makes marketing to the fan base much more like a customer relationship management program than a customer-acquisition tool for most brands, said Justin Kistner, social-media products director of web analytics firm Webtrends.”

Problemet, vilket texten också behandlar, är att många företag inte alls ser det på det här sättet. Läsvärd artikel.

De 12 mest inflytelserika tech-CEO på Twitter – och jag är #4
Jocke Jardenberg letar sig in på en namnkunnig lista hos Huffington Post. Kul!

What Happens When Porn Star Bree Olson Starts Twitter Stalking You?
Detta är skoj. Porrstjärnan Bree Olson sitter uppe på natten och letar info om orkanen Irene på Twitter. Hon hittar av en ren slump den hyfsat alldaglige journalisten Alexander Basek. Olson tycker Basek skriver roligt, och börjar twittra till och om honom. Journalisten vaknar sen upp på morgonen, till aningen fler mentions än han är van vid.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb