Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2011-09-10

Publicerat 10 september, 201110 september, 2011 av Markus Welin

Where Fashion Gazes at Itself
Jobbar du med mode? Då bör du läsa det här reportaget i New York Times om Tumblr och dess arbete mot modeindustrin, i samband med New York Fashion Week. 18 procent av de 1 000 största Tumblr-bloggarna har anknytning till mode. Men även om du jobbar med digital kommunikation och sociala medier i allmänhet så är det nyttig läsning. Tack vare sitt kreativa fokus har Tumblr hittat en nisch där varken Facebook eller Twitter kan utmana.

Shanghai Ikea Not Happy to Play Matchmaker to the Middle-Aged
Ikea har problem i Shanghai. Ett stort gäng medelålders singlar använder deras kafeteria till att arrangera matchmaking-träffar. De är dessutom stökiga, och Ikea har därför tvingats kalla in sex extra säkerhetsvakter. Hillarious!

Låt bilden bli en del av varumärkets historieberättelse
Bra text av Niclas Strandh om storytelling med hjälp av bilder, mest med fokus på Instagram men knyter även an till tidigare nämnda Tumblr.

ConAgra Foods: A Case Study in Blogger Relations Gone Bad
Uppföljning på länken i mitt förra blogginlägg om hur ett PR-event mot matbloggare slog bakut totalt. Tycker Scott Hepburn sammanfattar det hela mycket bra. Tipstack till @DoktorSpinn.

$5 trillion, and counting
Imorgon är det 10-årsdagen av 11 September. Attentatet ska enligt uppgifter ha kostat Al Qaeda mellan 400 000 och 500 000 dollar. Skadorna uppgår till över $5 biljoner. Nästan ofattbara siffror.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Senaste inläggen

  • Kommunikativt ledarskap – vägen till starka team
  • Så tar du emot feedback
  • Varumärkesdifferentiering är viktigare än någonsin
  • Blir Ai räddningen för den ofrivillige generalisten?
  • 4 skäl att jobba med content marketing

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2025 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb

Vi använder cookies för att mäta trafiken och ge användarna bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Du kan läsa mer om vilka cookies vi använder och stänga av dem i .

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.