Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2011-09-20

Publicerat 20 september, 2011 av Markus Welin

Chart of the day: Facebook’s Huge Trove Of Photos In Context
Det finns 140 miljarder foton uppladdade på Facebook. Det är många foton. Än mer blir det om man sätter det i en kontext. Vad sägs om fyra procent av alla foton som någonsin har tagits? På Facebook.

Därför lägger TT inte ut flasharna på Twitter
Deltog lite i den här diskussionen igår. Jag tycker inte TT ska lägga ut sin flashar själva på Twitter, och jag tycker David Stark på TT motiverar bra varför här. Framförallt finns det ett stort symboliskt och principiellt värde i att låta kunderna gå ut med nyheten de trots allt har betalt för.

Foursquare hits 1 billion check-ins [Video]
Kan förstås även länka till officiella Foursquare-bloggen, men de körde ju ett sånt uttjatat citat som rubrik.

Source: Facebook To Launch Read, Listened, Watched, And Want Buttons
Nya typer av Like-knappar, det skulle kunna rita om Facebook-upplevelsen en del. Visserligen är det bara ett rykte än så länge, men jag tycker ändå att det börjar gå lite väl fort fram för Facebook nu. Jag tror det behövs lite tid för att större förändringar ska hinna sjunka in, men det verkar inte vara riktigt så man jobbar borta i Silicon Valley just nu.

As many as 40% of Facebook users ditch brand pages [infographic]
DDB i Paris har fått fram lite intressanta siffror. Bland annat att hela 40 procent av användare som börjar gilla en företagssida under en kampanj hoppar av direkt efteråt. Själv brukar jag förespråka långsiktigt och mer strategiskt inriktat arbete framför kampanjer, och detta stödjer ju sannerligen den inriktningen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb