Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

Stark vecka för Sverige i internationell finanspress

Publicerat 5 januari, 20125 maj, 2012 av Markus Welin

Det nya året har sannerligen börjat bra för Sverige, då vårt ute i världen relativt sett pyttelilla land under loppet av en vecka har figurerat i ekonomi- och samhällsjournalistikens allra finaste sammanghang. Jag tänkte ge er en liten sammanställning, i kronologisk ordning.

Financial Times uppmanar världen till Stieg Larsson-resa
Redan för årtionden sedan hyllades deckarparet Sjöwall/Wahlöö i creddiga internationella kretsar. Medan det här hemma i Sverige idag knappt finns något ohippare än att bänka sig framför de nya, massproducerade Beck-filmerna på Tv4 en söndagskväll. Lite samma princip gäller Millenium-trilogin. Även om det känns lite absurt, så är det förstås kul om världen vallfärdar till Rörstrandsgatan.

The Economist beskriver Håkan Juholts ”walrus moustache”
Socialdemokraternas kris har blivit så påtaglig att ingen mindre än tungviktaren The Economist uppmärksammar den på sin sajt. I och för sig ingen positiv text i sig, men jag tror knappast Reinfeldt och Co gråter över den här ”negativa” uppmärksamheten för Sverige. Speciellt inte då skribenten tillägger att ”the government looks strong”.

Forbes intervjuar Daniel Ek och kallar Rågsved för ”Drugsved”
Att Spotifys grundare och VD pryder omslaget på Forbes januarinummer har ju redan avhandlats här på bloggen. En kul anekdot i sammanhanget är dock att den välrenommerade finanstidningen knappast kan anklagas för att ha slarvat med sin research, då man till och med snappat upp att Rågsved, där Ek bodde i unga år, i folkmun ofta kallats ”Drogsved”.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Senaste inläggen

  • Kommunikativt ledarskap – vägen till starka team
  • Så tar du emot feedback
  • Varumärkesdifferentiering är viktigare än någonsin
  • Blir Ai räddningen för den ofrivillige generalisten?
  • 4 skäl att jobba med content marketing

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2025 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb

Vi använder cookies för att mäta trafiken och ge användarna bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Du kan läsa mer om vilka cookies vi använder och stänga av dem i .

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.