Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2012-01-14

Publicerat 14 januari, 2012 av Markus Welin

Top Twitter Cities
Intressant lista, som bygger på Twitters location-setting. Stockholm kommer på plats 56, vilket ändå känns som en hyfsat hög placering.

Newsweek Reviving Its 1960s Design for ’Mad Men’ Issue, Down to the Ads
Inte bara själva premiären att se fram emot alltså!

Hur många edits görs egentligen på Wikipedia dagligen? Kolla i real time, och häpnas
Visste inte riktigt vad jag skulle döpa länken till, eftersom sidan inte har någon tydlig rubrik (wikistream). Tog därför min egen tweet. Orkar ni inte klicka er vidare via denna så finns direktlänk här.

Diet Coke vs. Coca-Cola Zero: What’s The Difference?
Intressant genomgång av vad som egentligen skiljer produkterna. Personligen tycker jag de könsinriktade profilerna är extremt töntiga, och att de inte alls känns särskilt 2012. Min tysta och relativt obetydliga protest blir då att ibland köpa ”fel” dryck, dvs Light. Trots att jag egentligen tycker att Zero smakar bättre.

IKEA Builds Apartment Inside Paris Metro, 5 Parisians To Inhabit Space For 6 Days (Video)
Cool kampanj!

2 svar på “MW-Tips: 2012-01-14”

  1. Patrik Edvardsson skriver:
    18 januari, 2012 kl. 17:17

    Jag kör alltid Light istället för Zero av ren princip som en protest mot marknadsföringen, men för Coca Cola är jag ju fortfarande en kund så dom skiter nog i det, men för mig har det blivit en markör, hur missriktad den än kan verka vara:)

  2. Markus Welin skriver:
    18 januari, 2012 kl. 19:47

    Har ett svagt minne av att vi har diskuterat detta vid nåt tillfälle. En bra protest tycker jag. Du är säkert mer konsekvent än mig också 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Senaste inläggen

  • Kommunikativt ledarskap – vägen till starka team
  • Så tar du emot feedback
  • Varumärkesdifferentiering är viktigare än någonsin
  • Blir Ai räddningen för den ofrivillige generalisten?
  • 4 skäl att jobba med content marketing

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2025 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb

Vi använder cookies för att mäta trafiken och ge användarna bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Du kan läsa mer om vilka cookies vi använder och stänga av dem i .

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.