Counterparties: Why Facebook bought Instagram
Efter att Facebooks köp av Instagram offentliggjordes i måndags har internet svämmat över av analyser kring detta. Förutom den Kina-vinkel som tidigt lyftes av Wall Street Journal så har de flesta inte erbjudit så mycket nya insikter. Men den här tycker jag fångade en sak som många andra var inne och nosade på – ”Instagram just may be the first company that’s figured out the quality problem with user-generated content on the Web.”
Årets mest virala reklamfilm redan här – Den dramatiska knappen
Ingen i branschen missade väl denna i veckan? Här kan ni läsa lite om bakgrunden. Byrån Duval Guillaume låg för övrigt även bakom den roliga ”That Calls for a Carlsberg”-filmen med ett MC-gäng i en biograf i höstas.
Vi måste bota vår byråkratiska
I samband med veckans Uppdrag Granskning erbjöd Solna stad medborgarna att chatta med dem efter programmet. Vian Tahir, som själv arbetar på en kommun, tar upp problemet med hur det hela genomfördes. Gör om, gör rätt Solna.
KFC Thailand Apologizes For Its Inappropriate Facebook Posting After The Earthquake
”Let’s hurry home and follow the earthquake news. And don’t forget to order your favorite KFC menu.” Not so smart, KFC.
20 quotes to inspire PR professionals
Ett par grymma citat. Enjoy!