Ni har säkert redan sett dem. Youtube-filmerna ”A dramatic surprise on quiet square” och ”Girls going wild in red light district” har varit den senaste veckans största snackisar i sociala medier i Sverige. Den förstnämnda är även en megahit internationellt, då den har samlat ihop över 20 miljoner visningar sedan den publicerades den 11 april och dessutom är den näst mest delade reklamen någonsin.
Filmerna, som är väldigt olika i innehåll och budskap, har dock ytterligare en sak gemensamt förutom spridningen. De är gjorda av samma byrå – Duval Guillaume.
”A launch campaign worth talking about for a TV channel worth talking about: TNT. Their tagline: We know drama. And this is how we announced it.”
”With this campaign Stop The Traffik wants to make people aware that a lot of these girls are victims of human trafficking and end up in prostitution against their will.”
Hyfsat bra jobbat alltså. Men det är egentligen ingen större överraskning eftersom Duval Guillaume har levererat förr. En del minns kanske den här reklamen för Carlsberg tidigt i höstas.
2 svar på “Duval Guillaume – viralernas mästare”