Hela den kursiverade texten nedan är en del av en kampanj. Det är alltså inte jag som har skrivit den. Men jag ställer mig självklart bakom den. Läs även gärna min kommentar till kampanjen efteråt.
Just nu söker UNICEF en hälsospecialist till konfliktområden i Afghanistan. I tjänsten ingår bland annat att massvaccinera miljontals barn mot stelkramp, polio och mässling.
Jag skulle gärna ta mig an uppdraget, men eftersom jag inte kommer loss så publicerar jag den här bloggposten istället. Då vaccinerar jag nämligen 95 barn runtom i världen mot stelkramp tillsammans med Apotek Hjärtat. Det är också bra.
Jag är med UNICEF i kampen för varenda unge. Vill du också vara med och förändra barns liv? Bli Världsförälder här: unicef.se/bli-varldsforalder. För 100 kronor i månaden är du med och ser till att barn över hela världen får vaccin, medicin, rent vatten och utbildning.
Har du en blogg och vill vaccinera ytterligare 95 barn? För varje bloggare som publicerar den här bloggposten mellan 16 april och 13 maj så skänker Apotek Hjärtat 95 stelkrampsvaccin. Läs mer och hämta bloggmaterial på unicef.se/sprid-budskapet/bloggkampanj
Personligen så tycker jag att kampanjer som går ut på att företag kräver saker i utbyte för att skänka pengar till välgörenhet ofta får en lite dålig eftersmak. Men när det som i det här fallet är en organisation som Unicef som står som huvudsaklig avsändare så är det förstås en helt annan sak. Sprida deras namn och budskap gör jag ju gladeligen.
Apoteket Hjärtat, som ju är de som står för kostnaden, finner sig i att endast figurera i bakgrunden. Något som jag tycker är helt korrekt. En bra kampanj helt enkelt, som jag hoppas många sprider.