Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2012-04-22

Publicerat 22 april, 201222 april, 2012 av Markus Welin

Why Facebook needs to build a browser
Grymt bra analys av före detta Mashable-skribenten Ben Parr om varför Facebook har all anledning att vara oroliga när Chrome tar över en allt större del av webbläsarmarknaden. Får vi se en browser från Facebook snart?

In online video, minorities find an audience
Amerikanska minoriteter har alltid varit underrepresenterade i TV-världen. Nu får dock TV-bolagen äta upp sin ignorans, när dessa tar saken i egna händer och når ut till en storpublik online.

Kevin Wu, som gör sin egen show på Youtube, har till exempel två miljoner tittare för varje program. Något som i princip gör honom till en direkt utmanare till exempelvis Jon Stewart och Stephen Colbert.

Newspapers Lose $10 Dollars in Print for Every Digital $1
”While online advertising among news groups increased by about $207 million, print advertising revenue declined by around $2.1 billion.”

Ouch. Tuffa tider för tidningsbranschen i USA nu, och i större delen av resten av världen också för den delen. Tipstack till @danielkjellsson.

Coca-Cola’s 4 keys to viral video success
Intressant om hur Coca-Colas kampanj ”Happiness Machine” ändrade hela deras sätt att se på Youtube – från en sekundär kanal till en primär. Tipstack till @marcusalmen.

New Rumor: Facebook Seeking Local Partner To Enter Mainland China
Det är knappast någon hemlighet att Mark Zuckerberg vill åt den kinesiska marknaden, det räcker exempelvis att ta en titt på hans Facebook-profil för att se att han numera talar mandarin. Enligt Forbes så letar han nu en lokal partner för ett gemensamt projekt i Kina. Tipstack till @InBeijingSe.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb