Veni, vidi Avicii
Mycket intressant läsning, framförallt ur ett marknadsförings- och varumärkesperspektiv, om ”produkten” Avicii. Tipstack till @yallknowitshaso.
Coca-Cola Truck Brings Cheers of Virtual Fans to Stadium
Coca-Cola fortsätter att leverera kreativa kampanjer, här med hjälp av fotbollsfans i Argentina.
Facebook Tests Product For Users Who Will Pay To Get The Attention Of Their Friends
När utvecklingen i antal användare börjar stagnera, vilket vi redan har sett tendenser till då den nuvarande världsmarknaden börjar bli mättad, är det naturligtvis viktigt för Facebook att istället fokusera på att tjäna mer per användare.
Jag ställer mig dock tveksam till att satsa på fler ”många bäckar små”-strategier som denna. Istället borde Facebook fokusera ännu mer på storföretagen, vilka de tidigare har haft problem att tjäna pengar på. Och givetvis också på det mobila, eftersom smartphone-användandet av Facebook nyligen gick om desktop-användandet i USA.
Top 10 Facebook Timeline Tips
Socialbakers – allas vår favoritleverantör av Facebook-statistik – tipsar om hur man kan jobba med sin Timeline. Ganska grundläggande punkter, men funkar bra att ta avstamp ifrån.
How Starbucks Trains Customers to Behave
Kort men intressant video där Anne Morriss från Concire Leadership Institute berättar om hur Starbucks ”tränar” sina kunder för att spara tid och pengar. La även upp Youtube-versionen av den här videon på min Facebook-sida för några dagar sen, så nu tränar jag alltså er att följa mig där för att få en del av mina tips tidigare.