Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2012-05-12

Publicerat 12 maj, 201212 maj, 2012 av Markus Welin

Veni, vidi Avicii
Mycket intressant läsning, framförallt ur ett marknadsförings- och varumärkesperspektiv, om ”produkten” Avicii. Tipstack till @yallknowitshaso.

Coca-Cola Truck Brings Cheers of Virtual Fans to Stadium
Coca-Cola fortsätter att leverera kreativa kampanjer, här med hjälp av fotbollsfans i Argentina.

Facebook Tests Product For Users Who Will Pay To Get The Attention Of Their Friends
När utvecklingen i antal användare börjar stagnera, vilket vi redan har sett tendenser till då den nuvarande världsmarknaden börjar bli mättad, är det naturligtvis viktigt för Facebook att istället fokusera på att tjäna mer per användare.

Jag ställer mig dock tveksam till att satsa på fler ”många bäckar små”-strategier som denna. Istället borde Facebook fokusera ännu mer på storföretagen, vilka de tidigare har haft problem att tjäna pengar på. Och givetvis också på det mobila, eftersom smartphone-användandet av Facebook nyligen gick om desktop-användandet i USA.

Top 10 Facebook Timeline Tips
Socialbakers – allas vår favoritleverantör av Facebook-statistik – tipsar om hur man kan jobba med sin Timeline. Ganska grundläggande punkter, men funkar bra att ta avstamp ifrån.

How Starbucks Trains Customers to Behave
Kort men intressant video där Anne Morriss från Concire Leadership Institute berättar om hur Starbucks ”tränar” sina kunder för att spara tid och pengar. La även upp Youtube-versionen av den här videon på min Facebook-sida för några dagar sen, så nu tränar jag alltså er att följa mig där för att få en del av mina tips tidigare.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb