Five things The New York Times learned from its three-year hyperlocal experiment
Intressant om att New York Times överger sitt sidoprojekt med hyperlokala bloggar, och framför allt en riktigt läsvärd kommentarsstråd. Där hittar vi bland annat Jim Schachter på New York Times och West Seattle Blog, som båda är med i artikeln, och Joshua Benton som är chef för Nieman Journalism Lab på Harward.
Colbert hade gett @sweden dragkraft för sin idé
Det har skrivits och debatterats en del kring huruvida det var rätt eller fel av Visit Sweden att tacka nej till Stephen Colberts förfrågan om att få låna @sweden-kontot en vecka. Jag håller med Tor Löwkrantz – de missar ett gyllene tillfälle att nå ut till en betydligt bredare publik med sitt koncept. Dumt att inte ta vara på chanser som dyker upp, som exempelvis kollegorna på Visit England gjorde för en vecka sedan.
Tor avslutar också med en viktig poäng: ”De enda som bryr sig om ett kommunikationskonceptets integritet är de närmast sörjande i den innersta kretsen.”
Careful, Twitter — remember what happened to MySpace and Digg
I förrgår gick Twitter ut med att man avslutar ett samarbete med Linkedin. Just det är kanske inget att hetsa upp sig över, men många röster varnar nu för att Twitter kan komma att börja fokusera för mycket på affären och för lite på användarna. Något som ju har sänkt stora nätverk förr.
My First Ever Mobile Phone—Nokia 1611
Lite nostalgi från Jerry. Min första mobil var Ericsson A1018, och jag köpte den 1999 om jag inte minns helt fel.
NetOnNet har ljus lager på lager
Ingen har väl missat detta, men tar med det ändå eftersom det i mitt tycke är den smartaste PR-grejen på länge. Dessutom är ju reklamfilmerna riktigt fyndiga.