Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

Spotify börjar erbjuda TV?

Publicerat 13 september, 201213 september, 2012 av Markus Welin

Enligt danska källor förhandlar Spotify med HBO Nordic om att få licens för att sända kabelkanalens TV-serier i de nordiska länderna. Det skulle i så fall innebära att Spotify håller på att starta en helt ny avdelning inom sin verksamhet.

Liknande rykten har cirkulerat förr, och som Robert Andrews på paidContent skriver så finns det en del faktorer som talar emot även denna gång. En filmavdelning skulle göra affärsverksamheten spretigare, och man skulle även dra på sig nya starka konkurrenter som exempelvis Netflix. Dessutom så skulle det även kunna äventyra Spotifys samarbete med Telia, vilket inbringar många premiumkunder. Detta på grund av att Telia också har planer på att erbjuda HBO-serier till sina kunder via sin egen TV-service.

Men trots det så låter det ju inte som en helt dum idé att expandera verksamheten. Spotify har en otroligt starkt etablerad användarbas i de nordiska länderna, och dessutom stor erfarenhet av att förhandla till sig licensrättigheter i en annan snårig bransch. Med den ambition och tålamod som Spotify visade upp när de envist väntade ut de licenser de behövde, istället för att starta som piratverksamhet likt många andra musiktjänster, så har företaget absolut det som krävs för att genomföra en expansion av det slaget.

Varken Spotify eller HBO har kommenterat spekulationerna än. Men som vanligt kommer väl tiden att utvisa hur det ligger till.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • 4 skäl att jobba med content marketing
  • 3 viktiga faktorer för att skala en affärsmodell
  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb

Vi använder cookies för att mäta trafiken och ge användarna bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Du kan läsa mer om vilka cookies vi använder och stänga av dem i .

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.