Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

Så lär Virgin Atlantic ut säkerhet

Publicerat 23 april, 2014 av Markus Welin

Det populära barnprogrammet ”Sesame Street” var uppbyggt kring insikten att om man kan behålla barns uppmärksamhet så kan man också utbilda dem. När jag under påskhelgen flög med Virgin Atlantic till New York så noterade jag att de jobbat på ungefär samma sätt, men mot en lite äldre målgrupp. Resultatet – en mycket bra säkerhetsvideo.

Hur många trista säkerhetsvideor har man inte sett i sina dagar? Men den här gången satt jag uppmärksam under hela genomgången. Filmen har en tydlig story som använder sig av korta sekvenser med anspelningar till klassiska filmer. Helt klart ett effektivt sätt att få passagerarna att lägga säkerhetsdetaljerna på minnet.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • 4 skäl att jobba med content marketing
  • 3 viktiga faktorer för att skala en affärsmodell
  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb