Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

Fånga dina kunders mobila moment

Publicerat 19 juni, 201419 juni, 2014 av Markus Welin

Om du plötsligt kommer på att du behöver ta reda på något, till exempel när bussen går eller hur länge en affär har öppet, hur agerar du instinktivt då? Sannolikt genom att plocka fram mobilen, inte sant? Du har ett så kallat ”mobilt moment”, då du vill ha ett omedelbart svar på din förfrågan. Det är ett beteende som växt fram i och med etableringen av smartphones och andra mobila enheter.

Idag är det väldigt viktigt för företag att förstå detta beteende för att kunna tillgodose sina kunders behov. Boken ”The Mobile Mind Shift” från Forrester Research av författarna Ted Schadler, Josh Bernoff och Julie Ask utforskar just detta och har även tagit fram ett koncept för att skapa mobila lösningar som fångar sina kunders mobila moment – The IDEA Cycle.

  • Identify – Identifiera momentet, eller momenten.
  • Design – Vilka egenskaper bör lösningen ha för att hjälpa kunden – och företaget.
  • Engineer – Utvecklingen av lösningen, som ofta måste synkas mot andra system.
  • Analyze – Använd data från lösningen till att göra den ännu bättre.

Filmklippet ovan, som sammanfattar bokens koncept, exemplifierar också hur man skapar mobila moment åt kunder som inte aktivt söker efter en lösning. Man kan, kort och gott, säga att i princip alla verksamheter kan använda mobila moment för att interagera med sina kunder.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb