Ten Practical Steps for Improving Your Facebook Presence
Text 100 ger oss lite Facebook insight, presenterat i en rockig video. Exempelvis nämns att bilder är populärare än videos, och att endast sex procent ansluter sig till ett företags sida för att klaga.
Apollo inför Facebook-policy efter negativa kommentarer
Bra reflektioner kring olika typer av negativ feedback av Hans Kulin. Jag tycker att Apollo gjorde helt rätt som raderade den nämnda personens kommentarer. Har man gång på gång gett den missnöjda kunden chansen till en saklig debatt, och denne inte visar minsta lilla intresse för att föra någon sådan utan enbart är ute efter att skada företaget – då är det helt ok att radera och stänga av personen i fråga. Man bör dock tänka på att det är en svår och känslig fråga, och hellre fria än fälla. Hård ord behöver ju exempelvis inte automatiskt innebära avsaknad av saklighet. Ett tips kan vara att låta frågan gå runt bland de närmaste kollegorna innan det slutgiltiga beslutet tas. Samt att ha en tydlig policy att luta sig mot, förstås.
De slåss om Googles pr-uppdrag
Prestigeuppdrag, utan tvekan.
Mapping Facebook’s Global Takeover
Intressant att se Facebooks spridning, men också att alternativa lösningar fortfarande håller fortet i Ryssland, Brasilien och Kina. I det sistnämnda av naturliga skäl, förstås.
Facebook’s big move to Madison Avenue
Mycket Facebook idag, men att företaget flyttar in på klassisk reklammark kändes som en detalj värd att nämna. Tipstack till Niclas Strandh.