Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

Kommer Twitter bli Facebook?

Publicerat 10 september, 201410 september, 2014 av Markus Welin

Kommer Twitter att få en algoritmbaserat flöde, ungefär som Facebook? Mycket tyder på det, i alla fall om man lyssnar på vad Twitters CFO Anthony Noto sa på en Tech-konferens i New York i förra veckan.

Det ofiltrerade flödet är det som gör Twitter unikt jämfört med främsta konkurrenten Facebook. Möjligheten att följa informationsflödet i realtid är tjänstens core feature, och också det som har gjort Twitter världsberömt i samband med flera stora nyhetshändelser på senare år. Att börja kladda i det vore i princip en krigsförklaring mot många av deras mest trogna användare.

Twitter doesn’t seem to understand why people like Twitter.

— Jamelle Bouie (@jbouie) September 4, 2014

Som det påpekats, bland annat i den här sammanfattningen av Mathew Ingram på Gigaom, så är det förstås möjligt att Twitter experimenterar med ett filtrerad flöde i en ”Upptäck”-knapp eller liknande, ungefär som när Instagram började basera ”Utforska” på vilka du följer. Men med hur exempelvis Facebook brukar smyga in förändringar i bakhuvudet så finns det ändå anledning att vara orolig.

The likely scenario: 1. Mumbo jumbo re: users have a choice, 2. furious debate, 3. default is filtered, 4. Twitter becomes celebrity fluff.

— Jay Rosen (@jayrosen_nyu) September 4, 2014

1 reaktion på “Kommer Twitter bli Facebook?”

  1. Pingback: Snapchat har skapat 2000-talets tv | MW Communication

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • Vad kännetecknar ett starkt varumärke?
  • 5 sätt att sticka ut med content marketing
  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2023 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb