Hoppa till innehåll
MW Communication

MW Communication

Om framtidens kommunikation

Meny
  • Hem
  • Om Markus
  • Kontakt
Meny

MW-Tips: 2011-03-31

Publicerat 31 mars, 2011 av Markus Welin

Amelia söker strandtestare: ”Det är inget skämt”
Onekligen kul, och förstås uppmärksammad, annons. Dessutom ska det ju enligt dessa uppgifter vara sant. Jag har dock en teori, uppbackad av några mer eller mindre lösa indicier, om att det är Studio Total som ligger bakom det här. Kan förstås ha fel, men om inte – kom ihåg var ni läste det först.

To Pitch Or Not To Pitch? Classic Blogger Outreach Difficulties
Bloggade ju själv om det här inlägget gällande PR mot bloggar nyligen. Med det här extremt utförliga och resonerande inlägget tycker jag Jerry rundar av debatten alldeles utmärkt. Det närmaste man kan komma ett facit i frågan, tror jag.

Facebook Now Allows Personal Profiles To Be Converted Into Business Pages
Sådär, då finns det inte längre någon ursäkt för att larva runt på Facebook med en profil med företagsnamn. Byt i så fall omedelbart! Tipstack till @axbom.

Google’s Answer to the Facebook “Like” Button: The “+1”
Blir såklart otroligt intressant att följa utvecklingen här.

Volvo Unlocks MLB Paywall for April
Smart sponsorgrej av Volvo. Betalar alltså gratis streamade matcher i Major League Baseball åt fansen under hela april.

3 reaktioner på “MW-Tips: 2011-03-31”

  1. Tomas Mazetti skriver:
    31 mars, 2011 kl. 19:44

    He he Markus. Jag ska komma ihåg.

  2. Markus Welin skriver:
    31 mars, 2011 kl. 19:51

    Haha! Jag tolkar detta som att jag inte är helt ute och cyklar.

  3. Pingback: Amelia, Studio Total och att sprida en idé

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Senaste inläggen

  • 5 innehållsidéer för content marketing
  • Så lyckas du med korta möten
  • Ett A- och ett B-lag inom Big Tech
  • Bygg varumärke genom thought leadership
  • Post-Covid: Vinnare och förlorare efter pandemin

Bra att veta

Åsikterna som jag ger uttryck för på den här webbplatsen är enbart mina egna, och bör därmed inte associeras med mina uppdragsgivare.
©2022 MW Communication | Byggt med WordPress och Responsive Blogily tema av Superb